Tidlig SFO

IMG_2085.jpg

Kære nye børn og forældre

Vi ønsker jer velkommen til tidlig skolestart på Molsskolen.

For at alle får så god en start på Molsskolen som muligt, har vi sørget for, at der både er nyt og kendt for børnene.

For at gøre overgangen tryg, vil der være kendt personale fra børnehaven blandt de voksne i spirehverdagen. Derudover er Marie Bomberg med fra Molsskolen. SFO leder Jesper Zacho vil også være omkring Spiren.

SPIREN har som mål, at børnene bliver klar til skolestart ved gradvist at lære skolemiljøet, skolehverdagen og ikke mindst hinanden at kende.

Vi har erfaring med, at de nye børn forholdsvis hurtigt lærer alt det nye at kende, føler sig hjemme og ikke mindst føler sig klar til skolestarten.

Spiregruppen vil som udgangspunkt holde til i Spirelokalet ved SFO'en, men vil selvfølgelig også i være SFO-lokalerne samt i skolens bibliotek, Festsal, Gymnastiksal, Billedkunstlokale etc.

Gruppen vil naturligvis også tage på ture ud i den fantastiske natur, vi har lige udenfor døren.

Tirsdag den 14. november 2023 var der informationsmøde på Molsskolen om skolestarten 2024. På dette møde informerede vi om tidlig sfo, opstart og første skoledag. Se video fra informationsmødet herunder:

Vi ønsker, at alle de nye børn får en tryg og god start samt gode fælles oplevelser.

Du kan her hente Spirefolderen, hvor du kan læse praktiske oplysninger mv.

Fællesbestyrelsen har lavet en folder med praktiske oplysninger, som du kan læse her.